niedziela, 26 lutego 2017

pompa

Jeśli pompa obiegowa przestanie pracować (powód dowolny),
to przez nagrzewnicę przejdzie powietrze o temp. -20st C, i po nagrzewnicy.
Zazwyczaj przestanie pracować jeśli zabraknie prądu.
Zazwyczaj też wtedy nie wieje tam -20 C bo centrala tez nie pracuje.
Kwestia świadomości.Jak jest wodny1 i działa - to schładza strugę poniżej punktu rosy.
A to oznacza, że w tych "nastu" jest najwyżej 100% wilgotności.
Podgrzanie ochłodzonej i osuszonej strugi do średnio występującej temperatury około 20stC powinno dać efekt mniejszej wilgotności wnętrz. Aby przejść z przekroju kołowego rury, którą doprowadzane jest powietrze z zewnątrz na prostąkątny wymiennik powietrze-glikol,
trzeba sobie zrobić obudowę z blachy.
Pogiąć, ponitować, dopasować i gotowe. Budując tę obudowę można wykorzystać jako jej część gotowe elementy z marketu.
Czy wystarczy prosta obudowa, czy uważacie ( zbudowaliście ) w środku jakąś "kierownicę" ( stożek )
która bardziej równomiernie rozprowadzi powietrze z rury na wymiennik.
Chodzi o wymianę ciepła w samych rogach wymiennika.
Najlepiej/najłatwiej zalać cieczą niezamarzającą.
Ale jeśli WEWNĄTRZ to nie jest to konieczne do prawidłowej pracy układu.
Ja zalałem glikolem bo wolę mieć jeden temat z głowy, na wiele lat !
Dlatego musi być płyn niezamarzający.A moze ktos sie odniesc do konkretnych pozostalych puktow mojego pytania Zastanawia mnie podwyższona wilgotność. Na forum też spotkałem się z opiniami, ze niektórzy posiadacze WM mieli problemy z wilgotnością, lecz nie wiem co było tego powodem (oszczędzanie na energii poprzez zmniejszenie wymiany czy źle zaprojektowana wentylacja). Tym bardziej, że masz GWC i na chłodnicy para wodna wykrapla się, co powinno zmniejszyć wilgotność. Temperatura wewnętrzna też niczym sobie (bardziej spodziewałem się w granicy 22-23st.C). Może poeksperymentujesz bez GWC, ale wydaje mi się że wyniki (temp. wilg.) zbytnio się nie zmienią.
Na razie czaje odpowiedz na 2 (stosuje sie etylowy) i 3 (ze jak nagrzewnica w poieszczeniu ogrzewanym, to raczej nie ma co przesadzac z tym glikolem.
Mozecie mi podpowiedziec jak powinien wygladac ten uklad wodnego 1 "kompletny" ? Bo rury juz mi leza w ziemi i ida do gory na stryszek kolo reku. Ale teraz co jeszcze musze wpiac w obieg ? Pompka - wiadomo. Co jeszcze ? O co chodzi z tym zaworem ? O co chodzi ze zbiornikiem wyrownawczym ? Czemu to nize moze po prostu pracowac w obiegu zamknietym ?
Bede to mial na ocieplonym ale na nieogrzewanym strychu. Mysle, ze dam cos rzedu 40% (czyli jakies 25-30 stopni na minusie)
Warto znaleźć tabelę rozcieńczeń glikolu, bo czysty nam zamarznie przy -14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz